Az én Tompám

Az én Tompám címmel irodalmi és képzőművészeti pályázatot hirdetett a település önkormányzata és a tompai Városunkért Alapítvány a település megalakulásának 100. évfordulója alkalmából. 

Tompai ima című versemmel vettem részt a pályázaton.

 A Szent Anna-templom/ Forrás: funiQ

Iochom Zsolt: Tompai ima


A Szent Anna-templom
hűvösében vasárnap
imára kulcsolom kezem
hálát adok egy évszázadért
s a dolgos kezű ősökért
kik a pusztába építettek -
lett templomunk és iskolánk

szívemet járatom
nem a számat,
hallgasd meg Uram
egyszerű imámat:
könnyű tehert
tőled sosem kértem,
erős vállakért
sokszor esedeztem.
Hallgass meg, Uram!

a kereszt súlya
hitem erősítse,
lélek-váram
sziklára építse,
utolsó vacsorád
táplál, éltet,
létemért adtad
élted, véred.
Hallgass meg, Uram!

embernek lenni,
embernek maradni,
emberségről
tanúságot tenni
– ez az élet.

Tompa száz éve
adjon nekünk erőt
fejlődjön a város
legyen jó közösség
ez mindannyiunknak
közös felelősség!